Praktische info & Algemene voorwaarden
Locatie & tijden
Adres: Molenberg 41 3290 Deurne-Diest. Als u voor een standaard weekkamp bent ingeschreven wordt u op de locatie verwacht tussen 11:30 en12:00 -aankomsttijd. Gelieve bij aankomst uw trailer netjes aan te sluiten en te wachten op de parking. U mag uw paard al afladen en u wordt zo snel mogelijk ontvangen. Gelieve niet midden op de parking te parkeren en uit te laden, hierdoor kan u anderen hinderen bij het op en/of afrijden.
Is het niet mogelijk om op maandag aan te komen? Geen nood, voor een meerprijs is zondagavond aankomen mogelijk.
Voor uw GPS: BELANKRIJK! Het domein is moeilijk te vinden en ligt volledig afgelegen. Lang niet alle gps 'en vinden het domein. Check dus goed op voorhand (best via google maps/satelliet waar uw gps u heen stuurt. Bij een foute afslag zal u in het bos belanden, wat niet aan te raden is met een paardentrailer. Vlak voor onze oprit zal u een rondpunt zien waarop nr 41 met een pijl aangegeven staat. We willen u UITDRUKKELIJK vragen om langzaam de oprit te betreden voor onze buren vanwege opstuivend zand.
Slaapplaats
Elke deelnemer voorziet zijn eigen tent. Ook daktenten of caravans zijn toegestaan maar niet aan te raden gezien we in het bos verblijven. Gelieve dit op voorhand te melden. Hou er rekening mee dat het 's nachts behoorlijk kan afkoelen. Ook in de zomer raden wij aan om voldoende warme kledij voor 's nachts mee te nemen en een warme slaapzak of donsdeken. Bij winterkampen of extreme weersomstandigheden zijn er binnenslaapplaatsen voorzien.
Let op: Check op voorhand uw uitrusting. We hebben al verschillende keren meegemaakt dat het matras bijvoorbeeld niet in de tent past, de tent te klein is voor het aantal personen, lekkage, piketten vergeten etc. We beschikken niet over extra tenten of luchtmatrassen.
Stalling & Paddocks
Er zijn slechts 4 aparte stallen aanwezig. Daarom betaald u voor een aparte stal een meerprijs van €5/dag. U heeft hierbij een eigen paddock waarbij je niet verplicht bent om uw paard op stal te zetten. U kan, indien gewenst, bij deze staloptie er alsnog voor kiezen om uw paard 24/7 buiten te laten staan, maar er zullen geen schuilmogelijkheden op deze paddock aanwezig zijn.
24/7 buiten: De andere plaatsen zijn aparte paddocks waarbij uw paard zowel overdag als 's nachts buiten verblijft. De paddocks beschikken over erg veel schaduw gezien ze aan de boomgrens staan en kunnen dienen als natuurlijke overkapping bij felle regen.
Verplichtingen en verwachtingen
U bent verplicht uw paard op tijd geënt te hebben voor Influenza en tetanus. Rhino is niet meer verplicht maar wel aan te raden. Het is voor uw paard niet fijn om op verplaatsing te gaan als hij zich ellendig voelt door de vaccinatie, begin hier dus zeker op tijd mee. We stellen de veiligheid voor zowel uw paard als dat van andere deelnemers ernstig serieus en willen allen risico's beperken. Bij aankomst zal u gevraagd worden de papieren (of kopie) van uw paard af te geven. Als blijkt dat uw paard niet in orde is zal u terug naar huis worden gestuurd vanwege het niet-nakomen van ons reglement. We verwachten dat elk paard vroegtijdig en regelmatig ontwormd is.
Het rijden met een cap is verplicht.
Roken onder de 16 jaar is niet toegestaan.
Paardrijden buiten de locatie
Zoals elk jaar zal er één dag van het kamp een buitenwandeling georganiseerd worden. Overigens bent u niet verplicht om aan de buitenrit deel te nemen. Shets of groene paarden mogen aan de hand worden meegenomen of u kan er voor kiezen om op de locatie zelf te blijven. Neem voor de zekerheid een fiets mee als u niet helemaal zeker bent om te paard deze wandeling mee te doen. Het is aan te raden om een drinkfles, rugzak en/of zadeltas mee te nemen voor deze wandeling. Dankzij de nieuwe locatie mogen deelnemers (vanaf groep 2) alle dagen in het bos rijden gezien we geen straat meer hoeven over te steken.
Eten & drinken - All inclusive
Bij elk kamp is gedurende de hele week eten en drinken inbegrepen. 'S ochtends en 's middags is er een ruime keuze aan het buffet en 's avonds zal er een heerlijke maaltijd voorzien worden. Vegetariër? Dat is voor dit kamp geen enkel probleem! Tijdens de bbq zullen er bijvoorbeeld vleesvervangers zijn en ook 's ochtends en ' s avonds is er een ruime keuze aan eten. Wel moet dit op voorhand bij je inschrijvingsformulier gemeld te worden. Vraag voor andere redenen (allergie, diabetes,..) gerust het menu op. Er zal gevraagd worden om uw eigen eten te voorzien als de maaltijd niet aangepast kan worden.
Het is aangeraden om een zakcent mee te nemen. Een ijsje of iets te drinken halen op buitenwandeling zijn persoonlijke uitgaven, maar ook zal ons winkeltje van de merchandise altijd open zijn voor u.
Om milieubewuster te worden zal er geen gebruik meer gemaakt worden van de wegwerpbekers. Je kan een eigen drinkfles/beker mee nemen voor moest je dit makkelijker vinden.
Vanaf groep 3 is het toegestaan om alcoholische dranken mee te nemen voor bij het kampvuur.
Betalingen en informatie
Wanneer u onze bevestiging van deelname heeft ontvangen, dient u 50% van het inschrijvingsgeld te voldoen binnen de 14 dagen. U ontvangt via mail de factuur die tevens ook dient als bevestiging van uw deelname. De overige 50% moet ten laatste 90 dagen vóór de startdatum van het kamp betaald zijn. Bij annulering minder dan 31 dagen voor aanvang, bent u het gehele bedrag verschuldigd. Bij annulering minder dan 90 dagen voor aanvang bent u 50% van het gehele bedrag verschuldigd. Hiervoor kunnen onder welke omstandigheden dan ook, geen uitzonderingen voor worden gemaakt.
Wilt u liever geen risico lopen? Dan raden wij aan om een annulatieverzekering af te sluiten. Deze vindt u bijvoorbeeld hier.
Bij deze annulatieverzekering bent u dekt in geval van:
• Ziekte, ongeval of overlijden van de verzekerde, een familielid tot de 2de graad of een professionele vervanger
• Zwangerschap indien uw reis voorzien was tijdens de laatste 3 maanden van de zwangerschap en indien het contract voor het begin van de zwangerschap werd onderschreven
• Complicatie tijdens de zwangerschap
• Overlijden van een aanverwante minderjarige tot de 3de graad
• Echtscheiding of feitelijke scheiding
• Zware schade aan uw woning
• Ontslag
• Herexamen
• Immobilisatie van een privé voertuig ten gevolge van een pech die zich in de 5 dagen voor het vertrek naar de reisbestemming met de auto voordoet.
• Onmogelijkheid om de vereiste vaccins te ontvangen
• Diefstal van identiteitsdocumenten of visum, weigering van visum, toegangsweigering tot het land
• Oproeping voor een militaire of humanitaire missie
• Verdwijning of kidnapping
• Overlijden van uw kat, hond of paard
• Onverwachte uitzetting uit uw huurwoning
LET OP! U dient deze verzekering aan te vragen binnen de 7dagen na inschrijving. Deze verzekering loopt NIET via ons, u kan er ook voor kiezen om een ander verzekeringsbureau te benaderen.
Indien annulatie binnen de terugbetalingstermijnen, wordt er standaard een administratiekost van €25 aangerekend. Hiermee gaat u akkoord bij het invullen van het inschrijfformulier.
BE THE LIGHT en de organisatie zijn niet aansprakelijk voor ongevallen, ziekte of diefstal.
Koffer pakken!
Heeft u alle praktische info en de alg. voorwaarden gelezen? Bent u ingeschreven en heeft u een bevestigingsmail gekregen? Dan kunnen wij niet wachten om u straks te verwelkomen! Omdat we weten dat de koffer inpakken niet altijd even makkelijk is wouden we u graag een handje op weg helpen met deze checklist.